9 värdefulla tips för snabb viktminskning utan självplågeri, svält & tokiga dieter

Hör du till dem som kämpar och kämpar för att gå ner i vikt, eller hålla den du har, är du inte ensam. Det är något de allra flesta dras med. Att tänka på maten och bristen på motion är nog det vanligaste samvetskvalet som finns. Men det behöver inte vara så svårt att gå ner i vikt – och här följer 9 tips att ta med sig på vågen…förlåt, vägen, ska det förstås vara.

#1. Kasta vågen! Det finns inget tråkigare än att känna sig lite smalare och sedan väga sig och märka att man knappt gått ner något alls i vikt. Det kan kännas både på kläderna i och i själen utan att nämnvärt se det på vågen, så kasta ut vågen för gott!

#2. Fett kan vara nyttigt, om du väljer rätt. För 15 år sedan blev man förfärad vid tanken på fett, alltså föddes lightskiten. Fett kan vara bra, en viss typ av fett är till och med nyttig och nödvändig för våra kroppar. Fet fisk, avokado, olivolja och nötter är exempel på naturliga råvaror med bra fetter.

9rad#3. Om du kan, försök att rusta dig med tålamod. Det absolut sundaste sättet att gå ner i vikt är genom att gå ner långsamt. Man måste ändra drastiskt på sitt liv för att gå ner i vikt och må bättre. Dom små ändringarna kan göra mest i längden.

#4. Sötningsmedel är inte nyttigt för någon. Det kan öka aptiten och ge problem med magen. Sen är ju själva tanken på ett kemiskt framställt socker i sig en ganska motbjudande tanke.

#5. Läs på och lär dig! Att gå ner i vikt snabbt på ett bra sätt handlar om att skaffa sig så mycket kunskap om vad du bör göra – och vad du bör undvika. Det kan låta konstigt, men faktum är att de flesta inte har en aning om vad de sysslar med när du ska påbörja sin viktminskning. En utmärkt hemsida att studera vidare på är den här sajten om viktminskning. Här hittar du det mesta i form av utbildande texter, bra tips och motiverande råd.

#6. Stress och brist på sömn gör mer skada på kroppen än vad du kan ana. Både stress och sömn ökar produktionen av ämnet gherlin, vilket ökar aptiten och därmed småätandet. På såvis minskar också mängden leptin och serotonin de ämnen som skapar känsla av lycka, lugn och harmoni. Så vill du gå ner i vikt, stressa ner och sov gott!

#7. Motionera regelbundet. Du behöver inte köra slut på dig fullständigt, men rör på dig. Ta trapporna istället för hissen, promenera när du kan. Och försök att köra ett par 30 minuters pass på gymmet i veckan. Regelbunden motion ger mer än du anar.

#8. Ät lagom mycket och lagom snabbt, och med jämna mellanrum. Oftast tar man mer mat än vad man egentligenm behöver för att bli mätt eftersom man har en tendens att äta med ögonen när man är vrålhungrig. Så ät regelbundet för att inte stå som an gapande fågelunge vid spisen. Ät långsamt och drick mycket vatten under måltiden, det hjälper mättnadskänlsan. Ta lite mat till att börja med och om du inte känner dig mätt så kan du ta lite mer.

#9. När du handlar, välj då bort varor med högt innehåll av snabba kolhydrater, som ljust bröd, ljus pasta och vitt ris. Det finns mängder av fullkornsalternativ att välja på. Dessutom gör dessa produkterna dig mättare längre.

Det är egentligen inte så svårt att göra dessa små förändringarna i livet. Ge det tid och du kommer häpna över resultatet

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: